miércoles, 11 de noviembre de 2015

TREBALL EN PETIT GRUP USEE

La psicopedagoga em va demanar amb temps que em preparés unes activitats per tal de poder treballar les comarques de Catalunya amb dos alumnes de la USEE. Em va donar total llibertat i una setmana abans li vaig ensenyar per fer els canvis que cregués oportuns. És una feina que durarà més d'una sessió i que ja la hem iniciat.
Els hi he presentat el tema i les activitats, i hem pogut treballar en grup molt reduït a l'espai USEE. A més, al ser només dos alumnes, he tingut força facilitat per atendre'ls en tot moment, i per participar-hi activament formant-hi part també per fer-ho d'una manera més dinàmica.
Són dos alumnes, que entre ells, sempre hi ha hagut una mica de conflicte, però sembla, que mica en mica es van tolerant més i comparteixen més espais còmodament. No ho sé, si les activitats que estic duent a terme des del projecte, estan funcionant, o simplement, ells també s'estan coneixent més i saben respectar el que un i altre els hi agrada. El que està clar, és que és fruit de molt factors, i potser un d'ells és el Projecte i la conscienciació que estem fent amb ell. 

SENSACIONS: M'ha agradat molt la dinàmica i situació que s'ha creat. He pogut estar pendent dels dos en tot moment i m'ha permès també formar part de l'activitat aconseguint més dinamisme i proximitat amb ells. A més, veure els primers passos de relació que s'estan establint entre els dos alumnes per mi és important, i la psicopedagoga també ho ha pogut comprovar. Ens hem quedat sorpreses.

2 comentarios:

  1. Laia i quines activitats van ser les que vas preparar? Els dos alumnes van mostrar motivació cap aquestes?

    Ens llegim!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Judit, doncs primer de tot vaig crear dos mapes en blanc de Catalunya en format DN3 i a part, unes targetes amb totes les comarques i unes altres amb totes les capitals de comarca. Els hi vaig repartir i van haver d'anar identificant cada una i col·locant-les "com si fos un puzzle".

      Després els hi he creat un document, en el qual hi ha 10 curiositats de Catalunya, i ells hauran d'esbrinar a quina comarca correspon buscant informació per internet o on ells creguin necessari.

      ex: Incendi més gran en tota la història de Catalunya, cremant fins a 45.000 hectàrees i provocant 5 morts. (Resposta: Bages i Berguedà)

      Per últim, seran ells que hauran de crear un document amb 5 curiositats de 5 comarques diferents seguint una mica l'estructura de la feina anterior, per tal que jo pugui endevinar-les.

      Què et semblen?

      Eliminar