domingo, 29 de noviembre de 2015

Fase 2. JOC DE ROLS (2)



Objectiu específic: Treballar en l’empatia dels iguals, per fer-se conscient d’altres individualitats.

Després d’aquella sessió que vaig dur a terme fa unes setmanes, i que vaig sortir-ne disgustada, he cregut en la possibilitat de tornar a presentar-la i parlar del que va passar aquell dia. La veritat és que ells ho havien oblidat del tot, si que eren conscients que no la van poder acabar, però ningú ha estat capaç de donar-me motius concrets de perquè va passar allò. He intentat indagar si és que la trobaven avorrida, o que no l’havien entès, però no hi havia cap motiu concret, simplement que en aquell moment una cosa va portar a l’altre i es van descontrolar. 
La he tornat a presentar, hem tornat a escollir tres representants (diferents dels de l’altre dia) i els he donat la targeta de la nova situació (segona situació: LA JAQUETA ERA NOVA) per poder explicar‘ls-hi i guiar-los una mica en la representació. Aquesta vegada, ha funcionat força millor, és cert que ha costat, i potser no s’han posat molt en el paper, ho han representat més com si fossin unes altres persones a qui els hi passés, però ja m’ha servit, ja que lo important ha estat la valoració del després i com els observadors han destacat coses interessants de la representació. Com ens ha donat temps, i hi havia altres alumnes que deien que volien fer d’actors, hem fet una nova situació que tenia preparada (tercera situació: TREBALL EN PARELLES”). Aquesta última l’hem feta més ràpida perquè ens donés temps, però com ja coneixien la dinàmica ha calgut menys explicació i han anat més sols.
SENSACIONS: El primer aprenentatge que n’he de treure és que el tracte amb aquest alumnat és totalment imprevisible, i que, moltes vegades, de la manera com actuen, té més a veure amb el moment i la situació d’un dia concret, i no tant amb com tu has pogut preparar més o menys una activitat. De totes maneres, de cara a reflexions finals, segurament que aquesta activitat necessiti algun canvi en la manera de reformular-la i presentar-la.

No hay comentarios:

Publicar un comentario