sábado, 21 de noviembre de 2015

Fase 2. QUI LES SAP TOTES? (1)



Objectiu específic: Treballar en el coneixement dels iguals, per tal de donar oportunitats i no etiquetar.

Tenia la sensació que aquesta activitat agradaria, i tenia forces ganes de dur-la a terme, i així va ser. En aquesta sessió només vam dur a terme la primera part, que era la preparació pel concurs final de preguntes que es duria a terme el següent dia. Vaig començar explicant-la, i vaig fer una petita aproximació també al que duríem a terme a la segona part, perquè poguessin fer-se una idea més general i perquè poguessin veure el sentit de la primera preparació. 


Vaig repartir una fotocopia per cada un dels alumnes i vaig demanar que responguessin a les preguntes que se’ls hi plantejaven. Vaig deixar una estona per a que ho completessin i després ja vam formar dos grups. Aquesta vegada els vaig formar jo, ja que m’interessava que es barregessin alumnes de diferents cursos i que compartissin espai amb companys amb els que no estaven tan acostumats. Una vegada fets els dos grups, els vam separar en espais i els vam indicar que anessin llegint les diferents preguntes en veu alta, ja que havien d’intentar aprendre’s les respostes dels companys per al futur concurs. 


La primera reacció de TOTS va ser de mandra, però sense donar cap indicació important es van anar organitzant entre el grup per escoltar als companys i intentar memoritzar les respostes. (En aquesta situació vaig veure qui agafava el paper més de líder i qui preferia deixar-se portar).


 

SENSACIONS: Tot i que aquesta primera part de l’activitat era senzilla i era força fàcil tenir-los controlats, va fluir tot força fàcil i van ser ells mateixos qui van anar organitzant-se “qui més, qui menys” per preparar-se per la següent sessió. Comparant aquesta sessió, amb l’anterior, els meus sentiments eren totalment contraris. Vaig sortir molt satisfeta i tranquil·la.

No hay comentarios:

Publicar un comentario