sábado, 5 de diciembre de 2015

Fase 3. REUNIÓ AMB PROFESSIONALS USEE



Objectius específics:  1. Recopilar i analitzar totes les valoracions conjuntes fetes després de cada sessió. 2. Valorar la consecució dels objectius clau del projecte i la possible continuïtat en l’aplicació d’aquest.


Un cop acabada ja la fase 2 dedicada a la intervenció més directa i la posada en pràctica de les activitats plantejades, entro en la fase 3, l’última d’aquest projecte, però no menys important.

Em vaig aconseguir reunir amb la psicopedagoga i les altres professionals de la USEE a la vegada, així vaig creure que se’n podria treure més profit de la reunió. Elles primerament ja van reunir-se per comentar les seves sensacions i el meu projecte, per tal, de poder també aportar més coses en aquesta reunió.

Al final de cada sessió, com he anat comentant ja fèiem un intercanvi d’idees, d’impressions, i a més, jo omplia una graella que vaig crear a l’inici, per tal de recopilar informació rellevant que més tard, en aquesta fase em podria servir.  


Aquesta trobada va ser molt interessant, es va parlar de tot el procés i de les diferents activitats, també es va parlar dels canvis que s’havien observat amb aquest grup i el trencament de certes dinàmiques entre alguns companys que no havien afavorit fins al moment. Em van comentar, que aquest ambient més positiu, tot i no ser sempre ideal, i que els miracles no existien, i menys amb poc temps, l’havien notat en altres moments amb els que elles treballaven. La psicopedagoga, va comentar, tal i com ho havia dit als alumnes, en l’última sessió de la relaxació, que s’estaven plantejant el poder anar fent alguna activitat d’aquest tipus per no perdre el camí que s’havia iniciat (dins del que ja portaven treballant sempre) i així donar-li una continuïtat al projecte.

Com podreu imaginar, també van fer crítica constructiva de la meva actitud davant de certes reaccions, d’alguna activitat, i de la meva estada al centre en general durant tot el període. Aquestes crítiques les vaig agrair molt, ja que és el millor dels aprenentatges, i més en un moment en que estàs creant les primeres bases i experiències com a psicopedagoga. 


En referència a la psicopedagoga, he pogut anar observant d’ella les diferents tasques que duia a terme en el centre, seguint el que seria el perfil d’un psicopedagog dins del context escolar. Prenent com a referència les funcions que es van limitar a una reunió  l’any 1954, feta per la APA (Asociación Psiquiátrica Americana), en puc destacar: el desenvolupament de medis per facilitar l’aprenentatge i l’ajust a tots els nens, l’ajuda a identificar als nens amb necessitats educatives especials i la següent col·laboració amb els professionals per tal d’elaborar projectes educatius individuals, i, col·laboració amb els tutors en l’establiment dels plans d’acció tutorial i l’avaluació de l’alumnat amb mesures complementaries efectives. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario