Objectius específics: 1. Recopilar i analitzar totes les
valoracions conjuntes fetes després de cada sessió. 2. Valorar la consecució
dels objectius clau del projecte i la possible continuïtat en l’aplicació
d’aquest.
Un
cop acabada ja la fase 2 dedicada a la intervenció més directa i la posada en
pràctica de les activitats plantejades, entro en la fase 3, l’última d’aquest
projecte, però no menys important.
Em
vaig aconseguir reunir amb la psicopedagoga i les altres professionals de la
USEE a la vegada, així vaig creure que se’n podria treure més profit de la
reunió. Elles primerament ja van reunir-se per comentar les seves sensacions i
el meu projecte, per tal, de poder també aportar més coses en aquesta reunió.
Al
final de cada sessió, com he anat comentant ja fèiem un intercanvi d’idees,
d’impressions, i a més, jo omplia una graella que vaig crear a l’inici, per tal
de recopilar informació rellevant que més tard, en aquesta fase em podria
servir.
Aquesta
trobada va ser molt interessant, es va parlar de tot el procés i de les
diferents activitats, també es va parlar dels canvis que s’havien observat amb
aquest grup i el trencament de certes dinàmiques entre alguns companys que no
havien afavorit fins al moment. Em van comentar, que aquest ambient més
positiu, tot i no ser sempre ideal, i que els miracles no existien, i menys amb
poc temps, l’havien notat en altres moments amb els que elles treballaven. La
psicopedagoga, va comentar, tal i com ho havia dit als alumnes, en l’última
sessió de la relaxació, que s’estaven plantejant el poder anar fent alguna
activitat d’aquest tipus per no perdre el camí que s’havia iniciat (dins del
que ja portaven treballant sempre) i així donar-li una continuïtat al projecte.
Com
podreu imaginar, també van fer crítica constructiva de la meva actitud davant
de certes reaccions, d’alguna activitat, i de la meva estada al centre en
general durant tot el període. Aquestes crítiques les vaig agrair molt, ja que
és el millor dels aprenentatges, i més en un moment en que estàs creant les
primeres bases i experiències com a psicopedagoga.
En
referència a la psicopedagoga, he pogut anar observant d’ella les diferents
tasques que duia a terme en el centre, seguint el que seria el perfil d’un
psicopedagog dins del context escolar. Prenent com a referència les funcions
que es van limitar a una reunió l’any
1954, feta per la APA (Asociación Psiquiátrica Americana), en puc destacar: el
desenvolupament de medis per facilitar l’aprenentatge i l’ajust a tots els
nens, l’ajuda a identificar als nens amb necessitats educatives especials i la
següent col·laboració amb els professionals per tal d’elaborar projectes educatius
individuals, i, col·laboració amb els tutors en l’establiment dels plans
d’acció tutorial i l’avaluació de l’alumnat amb mesures complementaries
efectives.
No hay comentarios:
Publicar un comentario