jueves, 29 de octubre de 2015

Fase 2. ACTIVITAT CONFIEM I DONEM CONFIANÇA





Ja he iniciat les activitats pròpiament dites amb el grup d'alumnes de la USEE. Aquestes activitats van totes destinades a treballar la prevenció en les relacions i actituds dels companys, tal i com vaig explicar a la presentació.
La primera activitat que tenia preparada requeria de més exigència de concentració o tranquil·litat, així que vaig decidir canviar-la i dur a terme una de les altres, ja que vaig creure, que l'estat en què estaven alguns d'ells no era el més òptim per poder aprofitar-la. 

L'activitat en si va anar força bé, vam anar al pati ja que hi havia força més espai que a l'aula i així el recorregut del circuit de confiança era més ampli i còmode. L'activitat no la vaig complicar massa, ja que el que m'interessava no era que caiguessin o es trobessin en una situació incòmoda, sinó que, el que l'activitat requeria era la confiança amb la seva parella i les ganes de voler guiar bé a un company que en aquell moment només depén de tu. Per fer algunes de les parelles vaig haver d'intervenir, però finalment tots van estar força d'acord i van engrescar-se oblidant si era o no el seu amic. 

SENSACIONS: Al ser la primera activitat conjunta, i a més, haver decidit fer el canvi a últim moment, no sabia com es desenvoluparia. Però les sensacions van ser bones, l'activitat va sortir més o menys com esperava, els alumnes es van respectar i alguns d'ells van acceptar posar-se de parelles amb algú que no era exactament l'amic, i això és un guany important. També és cert, i això juga a favor meu, que al ser la primera activitat i al tenir tantes expectatives centrades amb aquestes sessions, estiguessin amb més ganes i implicats degut a la novetat. 

4 comentarios:

  1. Hola Laia,
    m'alegro molt que l'activitat sortís bé. Segons el que descrius, penso que vares actuar correctament canviant l'activitat que pensaves realitzar per l'altra. Això vol dir que abans de posar-la en pràctica vares pensar en el que més convenia en aquell moment i, com a futurs professionals cal que avaluem en cada moment el que és més addient i intevenir en conseqüència.
    Enhorabona, Laia!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Gràcies Mar, aquesta vegada la vaig encertar i vaig saber fer aquest canvi a temps, llàstima que no sempre tenim aquesta decisió final i a vegades tirem endavant tot i veure que no funciona. A mi mateixa m'ha passat altres vegades!

      Eliminar
  2. Bona nit : He revisat amb interès el teu blog on plasmes els primers passos que estàs donant en l'aplicació del teu Pla de treball. Pel que expliques ja tenies coneixement de la majoria d'alumnat . Quin paper creus que juga l'establiment del vincle entre els professionals i els alumnes?

    Altra qüestió que em venia al cap quan llegia era ubicar correctament dins de les fases del teu projecte les entrades i saber quins objectius pretenies.

    Per últim, amb els resultats del qüestionari que has passat als alumnes, penses fer-lis alguna devolució, és a dir, penses comentar els resultats amb ells o preparar alguna activitat concreta per treballar-los?

    Endavant!

    M.Àngels Megías

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Bona nit M. Àngels, en referència a la primera pregunta que em planteges, crec que el paper que es juga és clau i imprescindible. Tant amb aquest alumnat, com en la resta, crec que la confiança, el respecte, l'admiració i el tipus de tracte que tenen els professionals amb els nois i noies, és la base des d'on parteix tota la resta d'aprenentatges i situacions viscudes. Si aquest vincle no està treballat o no és correspòs per part d'un dels dos, les situacions resultants poden no ser profitoses. Per tant, en aquest cas, potser jugava amb uns punts a favor, amb el fet que ja coneixia la majoria d'alumnes, i ells em coneixen a mi.

      Responent a la segona qüestió tens tota la raó. En la PAC 1 vaig presentar els diferents objectius que pretenia amb les diferents fases, i en el blog no ho estic plasmant. A partir d'ara hi faré alguna esmena.

      I per últim, és cert que una primera intenció que jo tenia, era fer servir aquest qüestionari també com a avaluació final per poder comparar i veure els canvis. Però a mesura que he anat avançant i han anat passant els dies, em ronda pel cap altres idees de com fer-ho. Així, que els resultats d'aquest primer qüestionari, que en un princpi l'alumnat no veuria, si que els faré servir en la fase final per tenir unes converses més personals amb cada un d'ells.

      Gràcies per fer-hi el seguiment!
      Espero haver respós a les teves qüestions!

      Eliminar