Un dels trastorns que es troben a les USEE, són els trastorns de conducta. Aquests, moltes vegades, al no ser específics i al no destacar-se tan fàcilment de forma visual, queden relevats a un segon terme, però tenen tanta importància com els altres trastorns.
Qui són els alumnes amb trastorn de conducta?
Segons Rodríguez-Sacristán (1987) són alumnes que tenen "un conjunt de comportaments, de formes d'actuació diverses, que no sempre són entitats clíniques definides, que tenen com a elements comuns: molestar a altres i trencar las normes socials acceptades".
Segons la OMS són "els trastorns dissocials es caracteritzen per una forma
persistent i reiterada de comportament dissocial, agressiu o retador que
en els seus graus més extrems pot arribar a violacions de les normes,
més del que seria acceptable pel caràcter i l'edat de l'individu
afectat i les característiques de la societat en la que viu".
Partim de la idea de que els trastorns de conducta no són una
entitat clínica constituïda. Manifesta una dificultat de maduració
emocional i de créixer com a persona. Els trastorns de conducta
són la manifestació objectiva d'un suposat patiment psíquic
de naturalesa específica.
En la següent pàgina web que us facilito, es poden trobar:
1. Els factors protectors i de risc d'aquest alumnat.
2. Els àmbits d'intervenció i estratègies (a nivell de l'alumnat, del professorat i de les diferents estructures)
enllaç: http://www.xtec.cat/~jcruz/recursos/c_trastorns_conducta.htm#ALUMNES%20AMB%20TRASTORN%20DE%20CONDUCTA
No hay comentarios:
Publicar un comentario